Saico, Beba & Leo...the Cats

5 juli 2013 - Chichiriviche, Venezuela

We wonen nu wel aan de Caraïbische kust, maar ook hier zijn katten. Het begon allemaal bij Beba en Leo die we als baby-katje in een kartonnen doos kregen van de receptioniste van het hotel Caribana waar we een paar maanden verbleven. Een paar weken nadien kwam Adri in datzelfde hotel een (half)zus tegen van deze katjes, met een geblesseerd pootje. Omdat het mankte en blijkbaar geen thuis had, hebben we haar dan geadopteerd. Adri heeft zich er meteen over ontfermd J Het was heel schuchter (en keek altijd heel eng en beschuldigend, vandaar de naam Psycho, inmiddels geëvolueerd naar “Saico”) en wilde absoluut niets weten van Beba en Leo die voortdurend wilden spelen. Intussen zijn ze wel onafscheidelijk geworden! Saico had naar verluid een vogeltje gevangen en was daarbij uit de boom gevallen met het vogeltje in haar bek. Ze heeft een duidelijk jagersinstinct en laat geen kakkerlakje (gelukkig zijn dat er hier enorm weinig) of kevertje aan zich voorbijgaan. Onze tweeling daarentegen is, naast het eten van kattebrokken, eerder vegetarisch aangelegd en eet de meest uiteenlopende dingen als gebakken banaan, rijpe papaya, mango, avocado-mikshake en ze zijn dol op mango en eten ook mee van onze arepa (maisbrood). Waarschijnlijk is dat genetisch aangelegd omdat ik vegetarisch ben :D

Beba is heel nieuwsgierig en Leo is eerder aanhankelijk en miauwt als hij even geen aandacht krijgt. Hij valt Beba en Saico ook voortdurend lastig, vooral als ze slapen, en wil altijd ‘bijt-spelen’...:p Binnenkort laten we ze alledrie steriliseren zodat ze netjes thuis blijven want dat is voor hen veiliger. De tweeling groeit als kool maar Saico is eigenlijk een dwergkatje, misschien door gebrek aan voeding in haar eerste maanden, en is een paar maandjes ouder dan we dachten. De tweeling is inmiddels al groter dan haar... Sinds gisteren weten we ook dat Saico zwanger is, en binnen een maand één katje zal krijgen!

Ik word oma! XD

1. Jemima:
    6 juli 2013
    Schuun! Dat rosse hebben ze precies van hun tante ;) Begin al maar wat groene potskes te brijen voor als de kitten er is ;p
  2. Tabi:
    6 juli 2013
    Hahaha, ja dat klinkt alvast als een goed plan! Maar de zwangere dochter is Saico en dat is die grijze tijger. In dit geval gaan we voor het witte petje :p De tweeling is gelukkig nog te klein en heeft geen aandacht voor die dingen ;) Binnenkort updates met meer Prémaman-foto's!